Primaria Montrealului a dezvaluit ieri planul de dezvoltare urbana pentru urmatorii 10 ani si o multime de lucruri bune au iesit la iveala. Fireste, criticii au avut si ei dreptul la cuvant, in special datorita lipsei unor termene de executie, insa ce pare mai interesant, sunt lucrurile bune ce se anunta.
1. Extinderea liniei albastre de metrou catre Anjou. Primarul Denis Coderre a sugerat ca este posibil ca aceasta sa se realizeze printr-un sistem de transport de suprafata, datorita costurilor de executie mai reduse decat cel subteran si timpului mai redus de finalizare a lucrarilor.
2. Pentru cei din West Island vestile bune sunt la orizont. Un sistem de metrou usor sau un tramvai rapid va lega aeroportul Dorval si partea de vest a insulei de centrul orasului. Un alt sistem de transport (nu se specifica de ce tip) va lega statia Angrignon de Dorval, Lachine si LaSalle.
3. Seriviciul STM va fi imbunatatit prin adaugarea mai multor linii rezervate pe autostrazi si in centrul orasului.
4. Autostrada Bonaventure va fi transformata intr-un “bulevard urban” – un bulevard cu 9 benzi de circulatie, spatii verzi, piste pentru biciclisti. Numele noului bulevard va fi Robert Bourassa.
5. Primaria are un proiect ambitios in ceea ce priveste numarul de copaci ce vor fi plantati pana in 2022. Mai mult de 300 000 de arbori vor imbogati oxigenul metropolei.
6. In ce priveste pistele pentru biciclisti, primaria are intentia sa dubleze reteaua existenta, ajungand la 1280 de kilometri. In acesti kilometri este inclusa si o pista din centrul orasului pana la aeroport.
7. Noul pod Champlain. Un proiect de care am auzit cu totii si pe care cei ce locuiesc in South Shore il asteapta cu nerabdare. O veste bune in ceea ce priveste proiectul este faptul ca noul pod va include si o linie de metrou usor.
8. O alta veste buna pentru iubitorii de spatii verzi este faptul ca se preconizeaza ca spatiile verzi protejate de pe insula sa creasca in suprafata de la 5.8% cat au in prezent, la 10%.
9. Mai putine masini si mai multi pietoni in centrul orasului. Din pacate pentru soferi, aceasta o veste destul de negativa. Intentia este ca centrul orasului sa fie mai usor accesibil transportului in comun si pietonilor si mai putin accesibila cu masina personala.
10. Inca o veste buna pentru cei ce locuiesc in West Island si sunt izolati de centrul orasului. Traficul va deveni mai fluid prin construirea mai multor artere ce vor lega partea de vest de autostrazile 40 si 20. Asta in afara de linia de metrou/tramvai de care am pomenit mai devreme.